Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kreativita ve vizuální umělecké tvorbě
Zejdová, Hana ; Šípek, Jiří (vedoucí práce) ; Kebza, Vladimír (oponent)
Motivace se jeví jako jedna z významných proměnných, která se podílí na kreativitě jedince. Může kreativitě přispět jak pozitivně, tak jaké na ni mít negativní dopad. Rozhodli jsme se vybraným způsobem nahlédnout na motivaci výtvarníků a zamyslet se nad tím, jestli kontakt s uměním může do určití míry hrát v jejich osobnostním profilu svou roli. V teoretické části se prvně zabýváme vymezením umění, jeho druhy a psychologií umění. Dále hovoříme o uměleckém díle jako o produktu umělecké tvorby, popisujeme strukturu osobnosti a konkrétně osobnost autorů uměleckých děl. Nastiňujeme spletitost kreativity jako fenoménu. Závěrem se zaměřujeme na motivaci v sociální psychologii kreativity. Záměrem této diplomové práce je zmapovat pomocí Dotazníku motivace k výkonu LMI vybrané psychosociální osobnostní rysy výtvarníků a podívat se na to, zda se významně liší od osobnostních rysů srovnávací skupiny "neumělců" s ekonomickým zaměřením (n=63). Ve shodě se studiemi v oblasti kreativity se ukázalo, že výtvarníci oproti neumělcům významně výše skórovali na škálách flow, hrdost na výkon a samostatnost. V protikladu k výsledkům studií zabývajících se kreativitou všeobecně u lidí, naše výsledky ukázaly, že výtvarníci jsou více soutěživí oproti neumělcům. Angažovanost, preference obtížnosti, orientace na status, ale...
Kreativita ve vizuální umělecké tvorbě
Zejdová, Hana ; Šípek, Jiří (vedoucí práce) ; Kebza, Vladimír (oponent)
Motivace se jeví jako jedna z významných proměnných, která se podílí na kreativitě jedince. Může kreativitě přispět jak pozitivně, tak jaké na ni mít negativní dopad. Rozhodli jsme se vybraným způsobem nahlédnout na motivaci výtvarníků a zamyslet se nad tím, jestli kontakt s uměním může do určití míry hrát v jejich osobnostním profilu svou roli. V teoretické části se prvně zabýváme vymezením umění, jeho druhy a psychologií umění. Dále hovoříme o uměleckém díle jako o produktu umělecké tvorby, popisujeme strukturu osobnosti a konkrétně osobnost autorů uměleckých děl. Nastiňujeme spletitost kreativity jako fenoménu. Závěrem se zaměřujeme na motivaci v sociální psychologii kreativity. Záměrem této diplomové práce je zmapovat pomocí Dotazníku motivace k výkonu LMI vybrané psychosociální osobnostní rysy výtvarníků a podívat se na to, zda se významně liší od osobnostních rysů srovnávací skupiny "neumělců" s ekonomickým zaměřením (n=63). Ve shodě se studiemi v oblasti kreativity se ukázalo, že výtvarníci oproti neumělcům významně výše skórovali na škálách flow, hrdost na výkon a samostatnost. V protikladu k výsledkům studií zabývajících se kreativitou všeobecně u lidí, naše výsledky ukázaly, že výtvarníci jsou více soutěživí oproti neumělcům. Angažovanost, preference obtížnosti, orientace na status, ale...
Tvorba Sylvaina Chometa
Kouřil, Jakub ; PAVLÁTOVÁ, Michaela (vedoucí práce) ; DĚCKÁ, Eliška (oponent)
Tématem práce je tvorba francouzského animátora a režiséra Sylvaina Chometa. Chomet je představen jako nejvýraznější postava současné francouzské animace. Analýzou tří jeho snímků je zkoumán Chometův přínos v oblasti celovečerního animovaného filmu. Důraz je kladen především na film Trio z Belleville, který je považován za Chometův nejosobitější snímek. Cílem práce je komplexní pohled na jeho dosavadní filmovou činnost v kontextu doby. Okrajově se práce zabývá také Chometovým působením na poli hraného filmu a v neposlední řadě i jeho komiksovou tvorbou. Část textu je také zaměřena na Chometovu spolupráci s výtvarníky Nicolasem De Crécym a Evgeni Tomovem. Pozornost je věnována především ilustrátorovi Nicolasi De Crécymu, který je v současné době jedním z předních francouzských výtvarníků.
Hans-Peter Feldmann, 44 stran
Stejskalová, Eliška ; GRYGAR, Štěpán (vedoucí práce) ; , (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá německým konceptuálním umělcem a fotografem Hansem-Peterem Feldmannem. Monografie je rozřazena do čtyř kapitol, nejprve pojednává o Feldmannově životě, poté následuje stěžejní část práce pojednávající o jeho díle, kde jsou analyzována Feldmannova témata sběratelství a všednost. Třetí kapitola je věnována specifickému smýšlení autora o sobě samém, závěrečná část zařazuje Feldmannovu tvorbu do širšího kontextu.
Kresba v prostoru komentovaný rozhovor se Stanislavem Kolíbalem
Hejtmánek, Dominik ; Jeřábková, Edith (vedoucí práce) ; ŠIMLOVÁ, Štěpánka (oponent)
Práce se věnuje významné osobnosti českého umění 20. století Stanislavovi Kolíbalovi. Text obsahuje autentický rozhovor s autorem z června 2014. Rozhovor je proložen komentáři a rozdělen do tematických částí: Minimalismus ,Východ a Západ, Proměny umění, Prostor, místo a přenositelnost uměleckého díla, Fotografické zobrazení výtvarného díla, Originál a kopie, Teorie umění. Práce se zabývá názory a postoji umělce nejstarší tvořící generace.
Recyklace fotografie
Ketmanová, Karolina ; GRYGAR, Štěpán (vedoucí práce) ; ŠIMLOVÁ, Štěpánka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou metody recyklace fotografie v umění. Recyklací je míněno užívání přejatých fotografií a jejich použití jako materiálu při tvorbě nového uměleckého díla. Metoda je zde rozebírána na příkladu díla umělce Christiana Boltanskiho, který ji používá soustavně od konce 60. let až do současnosti.
Šejla Kamerić Bosnian girl
Czanderle, Michal ; MUSILOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; SILVERIO, Robert (oponent)
Ve své bakalářské práci se budu zabývat tvorbou významné bosenské umělkyně Šejli Kamerić (narozena v Sarajevu, Bosna and Herzegovina, 1976). Práci budu zpracovávat jako monografickou studii.
Susan Hiller
Leinweberová, Adéla ; SILVERIO, Robert (vedoucí práce) ; GRYGAR, Štěpán (oponent)
Závěrečná teoretická práce magisterského studaia na KF FAMU zabývající se životem a dílem americko-britské fotografky a umělkyně Susan Hiller (*1940), v kontextu doby a životních zkušeností světoznámé autorky. Kromě stěžejních děl či rozhovoru s Hilleriným blízkým kolegou Simonem Readem, je v práci reflektován i autorčin dosud poslední projekt "Gedanken sind frei" (Myšlenky jsou svobodné), představený na dOCUMENTE(13) v Kasselu, v Německu. Z konceptuálního projektu v Kasselu je k magisterské práci připojen také audiovizuální záznam, pořízený pro účely této diplomové práce.
Jan Švankmajer inspirace literaturou a divadlem
Balej, Petr ; KUBÍČEK, Jiří (vedoucí práce) ; ULVER, Stanislav (oponent)
Abstrakt: Tématem práce je analýza literární a divadelní inspirace ( E. A. Poe, D. A. F. Sade, Ch. D. Grabbe, L. Carrol, V. de I´Isle-Adam, H. Walpole, J. W. Goethe, Ch. Marlowe, barokní a lidové divadelní hry, černé romány, pohádky) v krátkých ( Poslední trik pana Schwarzwaldea a pana Edgara, Rakvičkárna, Don Šajn, Žvahlav aneb šatičky Slaměného Huberta, Otrantský zámek, Zanik domu Usherů, Kyvadlo, jáma a naděje) a celovečerních ( Něco z Alenky, Lekce Faust, Otesánek, Šílení) filmech Jana Švankmajera. Cílem práce je vysledovat, jakým způsobem je s těmito inspiračními zdroji ve filmovém zpracování nakládáno, jak jsou původní témata převáděna do jiného média a jak jsou významově rozvíjena či přetvářena. U divadelní inspirace práce popisuje přenos formálních výrazových prostředků charakteristických pro divadlo (černé divadlo, herci v maskách, maňáskové divadlo atd.) do filmu a také popsat autorův vztah k loutkám a klíčový vliv tohoto vztahu na jeho tvorbu.
Animovaná tvorba Libuše Čihařové
Bohuslav, Jan ; KUBÍČEK, Jiří (vedoucí práce) ; MERTOVÁ, Michaela (oponent)
Tato práce pojednává o animované tvorbě Libuše Čihařové. V prvé části se čtenář seznámí s historií Afitu a Studia Bratři v triku a prvními zkušenostmi Libuše Čihařové ve Studiu Bratři v triku. Další část se věnuje její tvorbě fázařské a animační v padesátých a šedesátých letech minulého století. Třetí část pojednává o vzniku Večerníčku a taktéž o krátkých filmech a seriálech, které Libuše Čihařová animovala. Poslední část je věnovaná především její tvorbě režijní a také činnosti pedagogické. Tato diplomová práce se také věnuje oceněným filmům a významným režisérům, s kterými Libuše Čihařová spolupracovala. Součástí práce jsou dva rozhovory.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.